
Inhoud
Een wedstrijd van de plaatselijke sportclub, een verslag van een muziekfestival, een impressie van een stads- of dorpsfeest, een gemeenteraadsvergadering, een kerkdienst of zorg op afstand. De interesse in lokale uitzendingen en diensten in beeld en geluid, via internet, TV of PC middels glasvezel of kabelnetwerk, wordt met de dag groter.
Het symposium “Samenleving 2.0, Lokale live video via internet” is bedoeld voor verenigingen, internetcommunities, lokale omroepen, glasvezelaanbieders, kabelmaatschappijen en leveranciers voor apparatuur en applicaties om lokale (video-) content te ontsluiten via internet. Tijdens de presentaties vertellen verschillende inspirerende sprekers over de huidige kansen en ontwikkelingen op het gebied van lokale live TV. Na afloop van de presentaties is er uitgebreid de mogelijkheid om van gedachten te wisselen, ervaringen te delen en vragen te stellen over uw specifieke lokale situatie. Aan het eind van deze dag bent u volledig op de hoogte voor wat betreft oplossingen, mogelijkheden en ontwikkelingen met betrekking tot diensten en data, uw eigen lokale situatie, het maken van (live) content en techniek, maar ook wordt uitgebreid ingegaan op juridische consequenties en verdienmodellen.
Dagvoorzitter
Dagvoorzitter is Hessel van Oorschot (38 jaar). Van Oorschot is oprichter van Tribe of Noise, een muziekplatform dat artiesten koppelt aan het bedrijfsleven. Alle muziek op Tribe of Noise is gratis en vrij beschikbaar op www.tribeofnoise.com, dankzij een zogenaamde creative commons licentie. Tribe of Noise bestaat nu ruim twee jaar en was runner up in de finale van de Creative Amsterdam Awards. Daarnaast is Hessel medeoprichter van verschillende bedrijven zoals Punda Milia en Handelsroute (www.handelsroute.nl).
Van Oorschot studeerde HTS-autotechniek en had vervolgens IT- en verkoopfuncties bij multinationals als Getronics en Manpower. Hij werd zelfstandig ondernemer omdat hij tegen beperkingen aanliep binnen de grote organisaties waar hij werkzaam was. Zijn passie voor nieuwe technologieën, bedrijfsontwikkelingen, mensen met elkaar in contact brengen, kennis delen en zijn interesse in nieuwe media, maken dat hij nu ondernemers helpt hun bedrijf te ontwikkelen met behulp van zijn boeken, films en interactieve workshops. “Zo flexibel mogelijk zijn en op basis van wat je leert door te ontwikkelen en door te gaan” is zijn credo.